Reisverslagen 2017

Salou17 s

Nick Reubzaet - Jongens <19

Maandag 24 april was het alweer zo ver: de 10-daagse trainingsstage in Salou! Daar stond ik weer tussen vele bekenden en ook een paar onbekenden. nadat al onze spullen ingeladen werden en de groepsfoto gemaakt was gingen we de bus in voor de 21 uur durende reis. Het was minder vermoeiend dan hoe het klinkt want we waren met allemaal gezellige mensen en er was een leuk spel georganiseerd om de tijd te verdrijven. Zo leerden we direct elkaar al kennen. Al snel na (heel slecht) geslapen en veel gelachen te hebben stopte de bus dan eindelijk voor het Hotel in Salou! Iedereen stapte uitgeput de bus uit en was dan ook blij dat we al snel de kamer op konden om even tot rust te komen. Dat was ook wel nodig want we gingen direct al het strand op voor een training. Deze was gelukkig nog niet zo intensief. Ook waren we nog even naar het supermarktje en daar heb ik natuurlijk ook dan weer Oreo-ijsjes gekocht. Daarna na lekker gedouched te hebben hebben we goed gebruik gemaakt van het buffet in het hotel wat altijd wel goed verzorgd was (nog wel beter dan het jaar ervoor). Daarna ging iedereen ook lekker slapen want de volgende dag was het vroeg opstaan en trainen! Zo zagen de rest van de dagen er wel uit: opstaan, ontbijten, trainen, luchen, trainen, dineren en daarna ging iedereen zoals afgesproken naar de eigen kamer om dan om half 11 ook te slapen... dit laatste werd misschien niet altijd nageleefd maar het was dan wel ook heel gezellig bij iedereen totdat de trainers kwamen controleren en iedereen van het balkon afgehaald werd. Nu ik het toch over het balkon heb... één training was wat specialer dan de andere. Dit was namelijk een super leuke straftraining waar iedereen helemaal afgebeuld werd. Na afloop waren de schuldige nog getrakteerd op een lekkere duik in de zee waarmee het minder leuke stukje van de reis af werd gesloten. Zand erover. Naast de trainingen hadden we ook 2 dagen een toernooitje wat ook wel heel leuk was. Het eerste toernooitje speelde ik nog met mijn vaste partner Koen Sterken maar het tweede toernooi met mijn oude vertrouwde partner Ruud (wiens huidige partner Koen van Dommelen is). Dit zo omdat Koen allebei weg waren vanaf zondag. Na elke toernooi hadden we ook een leuke activiteit. Na het eerste toernooi gingen we naar het stadje Reus niet ver van Salou vandaan. Er was daar echter veel gesloten wegens Siësta. Dan maar ijsjes eten. 6 nog wel want de eerste 2 smaakte me niet zo, dat moest ik wel goedmaken met 4 nieuwe. Derest van de week was het ook niet zo'n goed ijs-eet-weer. Een dag hebben we zelfs helemaal ingepakt in thermokleding moeten trainen. Dit was wel jammer. Maar de maandag na het 2e toernooitje was het goed weer en we zijn dan ook naar het strand geweest. Dit was ook super leuk en iedereen kreeg eindelijk een beetje een kleurtje (behalve Ruud misschien dan). Naast deze door de NBS zelf georganiseerde activiteiten. Hadden we ook nog een activiteit georganiseerde door eigen spelers voor koningsdag. Dit konden we natuurlijk niet ongevierd voorbij laten gaan en iedereen deed dan ook helemaal in het oranje mee aan de activiteit. Of het hotel er zelf blij mee was weet ik nog net niet zo maar dat weerhield ons niet om plezier te hebben. Zo ook elke avond niet. Al snel was het al de laatste avond en dit werd dan ook gezellig met veel mensen bij elkaar doorgebracht. Zelfs een paar ouders kwamen nog een polonaise doen bij Jorg en Joppe op de kamer. De volgende ochtend moesten we alweer al onze spullen bij elkaar pakken en nog even de laatste training. Waarna we met groepjes om de nog beschikbare kamers konden douchen. En na dat iedereen gedouched en gegeten had was het dan weer tijd om terug te gaan naar Nederland. Zelfs een ouder wilde niet weg en deed net alsof ze haar telefoon vergeten was in het hotel zodat we nog even een keertje langs konden rijden. Maar daarna moesten we ook echt gaan. De terugreis ging sneller dan de heenreis. Omdat iedereen nu uitgeput was van de geweldige week en ook goed heeft kunnen slapen. Eenmaal in Eindhoven nog van iedereen (zowel oude als nieuwe vrienden) afscheid nemen en weer terug naar het mooie, 'beter-dan-Brabantse' Limburg. Het was achteraf dus weer een hele leuke en gezellige week en ik wil dan ook weer zowel de trainers als ouders bedanken voor de goede organisatie. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en heb nu al zin in het komende beachseizoen!

Daielle Klijssen - Meisjes <15

Vanuit Eindhoven vetrokken we op 24 april naar Hoensbroek en vanuit daar naar reden we Salou in Spanje.  Een 20 uur durende reis met lang zitten in de bus. Gelukkig wel met een mega gezellige groep spelletjes gespeeld, filmpjes gekeken, onder weg gestopt om na de wc te gaan en even de benen te strekken. De volgende ochtend om 9:00 kwamen we aan bij het hotel. We hadden geluk dat we onze kamers al in konden dus snel even uitpakken en dan weer verzamelen. We gingen naar het strand om al een beetje met de bal te spelen en toen we klaar waren gingen we met zijn allen eten. De tweede dag  moesten we al weer lekker vroeg op en om 8:00 te ontbijten . Na het ontbijt konden we onze pullen pakken om met zijn allen aan de training te beginnen. Dit was ook de eerste keer velden opbouwen en dat verliep nog niet zo soepel. Gelukkig ging dat steeds beter omdat we bijna elke dag training hadden of een toernooi. De ochtendtrainingen duurde tot 12.00 u. Daarna waren we vrij voor te lunchen of iets anders te doen. Maar om 16.00 u stond iedereen weer klaar voor de volgende training. Na het avondeten hadden we ook weer vrije tijd. Op Koningsdag hebben we met groepjes een spel gedaan. Iedereen was in het oranje gekleed! Het was een mega leuke quiz waar je zoveel mogelijk punten mee kon verdienen. Voorbeeld vragen; Geeft 10 mensen een high five die niet bij de NBS horen of spring in het zwembad!!! Natuurlijk ben ik in het zwembad gesprongen!  `s Avonds moest iedereen zich om 22.00 u afmelden  om 22.30 u te gaan slapen. Dit moest omdat iedereen weer topfit wilde zijn voor de volgende dag. Zo ging het bijna iedere dag. We hebben ook veel anderen dingen gedaan bijvoorbeeld: 2 leerzame toernooitjes gespeeld met heerlijk weer maar we zijn ook gewoon een middagje naar het strand geweest zonder dat we gingen trainen. We zijn ook 2 keer stadjes in geweest om lekker te shoppen. Wat ik het leukste aan deze week vond is dat ik heel veel nieuwe mensen heb leren kennen en heel veel heb geleerd. Daar ben ik iedereen heel erg dankbaar voor. Nog een tip voor als je ooit mee gaat, klim nooit maar dan ook echt NOOIT over het balkon!

Reisverslag 2015

"Het is een erg geslaagde week geweest" Ruud Arts (Jongens <18)

Van vrijdag 1 t/m zondag 10 mei 2015 ben ik met 29 andere beachvolleyballers naar Salou in Spanje op beachvolleybalstage geweest. We hadden geen idee wat we hiervan konden verwachten. Het was immers de eerste keer dat dit werd georganiseerd door de trainers van NBS Eindhoven. We hadden op 1 mei een zeer lange busreis van 21 uur voor de boeg. Waarna we op 2 mei om 7:00 uur in Spanje aan zouden komen in ons hotel, om daarna een lange ochtend uit te zitten in Salou en daarna de middag bij het zwembad bij ons hotel. Deze eerste dag gehad te hebben ging de rest van de BeachStage heel snel. We trainden er meestal twee keer per dag en zo nu en dan een keer een toernooitje tussendoor. De eerste keer was na drie trainingen gehad te hebben. Ook gingen we zo nu en dan een keer een avond of een middag naar een stadje om daar leuke dingetjes te kopen voor thuis of voor onszelf. De BeachStage had als doel om ons voor te bereiden op het komende beachseizoen. Een deel van de groep moest oppakken hoe het ook al weer zit in het beachvolleybal en een ander deel van de groep was hier om de technieken van beachvolleybal aan te leren. Al met al denk ik dat iedereen het heel erg naar zijn zin heeft gehad en dat het een erg geslaagde week is geweest om zeker nog eens over te doen. Hier wil ik de trainers dan ook nogmaals voor bedanken!

"Een ontzettend leuke en leerzame week"

In mei 2015 zijn we met een groep fanatieke beachers op trainingsstage naar Salou geweest om 8 dagen keihard te trainen en zo goed mogelijk te worden. Op 1 mei vertrokken we met de bus richting Salou, iedereen had er ontzettend veel zin in en het was dan ook heel gezellig! Eenmaal aangekomen bij ons hotel op 2 mei moesten we natuurlijk eerst inchecken en een beetje uitrusten. Veel tijd om bij te komen was er echter niet want die middag moest alweer gevolleybald worden. De eerste training op het strand was even wennen en het opzetten van de netten ging niet vanzelf, maar dit zou in de loop van de week wel goed komen. We mochten de eerste dag lekker wedstrijdjes spelen maar de rest van de week zou het een stuk zwaarder worden.

Een normale dag zag er ongeveer zo uit: tussen 8 en 9 uur zaten we aan het ontbijt. Na het eten droegen we de netten naar het strand en begonnen daar met het opzetten. Elke training begon met een zware maar goede warming-up. Vervolgens trainden we in vier groepen op vier verschillende velden. Als de ochtendtraining voorbij was gingen we terug naar het hotel om wat te eten en te relaxen. ’s Middags hadden we nog een training die ongeveer hetzelfde opgebouwd was als de training in de ochtend. De trainingen duurden 2 uur en er kwam altijd veel publiek op af, we trainden namelijk direct aan de boulevard. Na iedere middagtraining hadden we ‘recovery’ in zee. We moesten dan de zee inlopen zodat onze spieren sneller afkoelden, en nou dat is gelukt want wat was het water koud!!! In het begin van de week begon iedereen fanatiek en gaf honderd procent, maar naarmate de week vorderde merkte je dat je lijf het een stuk zwaarder kreeg. Het leukste moment van de stage vond ik de donderdag. In plaats van trainingen speelden we een toernooi. Hier kon je ten uitvoer brengen waar je heel de week voor had getraind. Vrijdag was een relaxdag. We hadden geen middagtraining maar gingen de stad in met z’n allen. De zaterdag bestond vooral uit het inpakken van spullen en een beetje relaxen. ’s Avonds vertrokken we weer naar huis. Zo druk als het op de heenweg was in de bus, zo rustig was het op de terugweg. Iedereen was kapot van deze zware maar ontzettend leuke en leerzame week. Ik heb echt een geweldige tijd gehad in Salou! Het was super gezellig en de groep was ontzettend leuk. Het was erg zwaar en ik merkte dat mijn lijf helemaal op was na de hele week trainen, maar het was het allemaal waard. Ik raakte tijdens deze week goed ingespeeld op mijn partner en ik merk dat ik een stuk beter ben geworden. Het was echt geweldig en ik zou het zo nog een keer doen!